Friday, December 18, 2015

ketika dan kalimat

hmmm.. sedar tak sedar dah 14 minggu dah kuliah untuk semester kali ni, semester kelima, dan masuk je minggu 14, ini bermaknalah tamatlah sudah kuliah untuk semster ni. banyak benda aku belajar, banyak benda yang di explore, banyak benda terjadi, suka duka sepanjang semester ni, khususnya dalam suuuuuuuuuuuuuuuuuuujek BBM3410: bahasa dalam multimedia.

pada awalnya, sebenarnya aku xdelah nak daftar pun subjek ni sebenarnya sebab kalau ikutkan study plan, subjek ni sepatutnya kena ambil waktu semester akhir, semester 7, tapi ni baru semester 5. ambik pun sebenarnya sebab member yang ajak ambik.. so ikutkan je lah, dia ambik pun sebenarnya sebab diorang ada masalah pasal pendaftaran subjek minor diorang. jadi kalau diorang tak ambik subjek ni jam kredit diorang untuk semester ni kurang, diorang yang kurang, aku tak, sebab aku takde masal;ah pasal pendaftaran subjek minor aku... so, total semester ni aku ambik 21jam kredit dan diorang 18jam kredit. berbalik pasal subjek BBM3410 ni, ape yang best dan tak best pasal subjek ni. yang best banyak yang tak best tu rasa macam takde kot. ehh.. ada la jugak...

apa yang best pasal subjek ni? yang bestnya, dapat lecturer yang sempoi, sporting dan memahami kami, terima kasih kepada Prof. Madya DR. Normaliza selaku pensyarah bagi subjek ni. kelas memang menyeronokkan dan tak membosankan sebabnya kelas ni lebih kepada praktikal dan amali dan bukannya hanya sekadar teori semata-mata. memang berbeza lah dengan subjek-subjek lain. pasal exam pulak, subjek ni takde test1 jadinya kami tak pelulaj kusut nak study,, huhuhu..

dalam kelas pulak memang banyak kami guna bahan media untuk tugasan, dari kelas ni jugak kami belajar macam-macam yang berkaitan multimedia, dari jenis-jenis shoot untuk fotografi sanpailah ke shoot untuk video.

macam mula-mula tugasan kami kena buat pasal one shoot video, kemudiannya one shooit 2 layer, one shoot 3 layer, dan macam-macam lagilah, kjalau nak sebut panjang dan banyak sangat. tapi buat semua tu sesuatu yang meneronokkan sebab buat denagan kawan-kawan.

pasal tugasan ni pulak, sebelum masuk kelas ni, macam tak pernah nak ambik tau pun pasal jenis-jenis shoot ni, tapi bila masuk kelas ni barulah tau ada macam-macam jenis shoot macam mug shoot, half flat lay, quater flat lay, zero flat lay, dan macam-macam lagilah

lagi ape ek nak diceritakan....
rasa macam tu je kot.... cukuplah tu,,,
k bai..
asalamualaikum

0 orang berkata...:

Post a Comment

Followers

churp churp

nuffnang ads



Popular Posts