Friday, June 10, 2011

Suatu Ketika,,,,, (2006-2010)

Asalamualaikum salam 1Malaysia,,,,,,


hari ni aku nak share pasal kerinduan aku terhadap sekolah lama aku yang aku terpaksa meninggalkannya pada tahun lepas, yakni tak lain dan tak bukan SMK Perwira Jaya yang kucintai selalu. eheheeheheheheheehheeh,,,, kenapalah aku boleh rindu sesangat dekat skolah lama aku tu,,, padahal tak sampai setahun pun lagi aku keluar dari situ,,,, even sekarang ni aku masih bergelar pelajar sekolah, tapi terdapat kelainan yang amat sangat ku rasakan pada sekolah baru aku ni,,,, yakni SMK Selancar yang juga merupakan jiran kepada sekolah lama aku,,, aku masuk SMK Selancar kerana telah terpilih untuk menyertai prauniversiti atau lebih dikenali sebagai form6/tingkatan6 bersama rakan2 lain,,, kelainan yang aku kata tu adalah mungkin kerana aku masih belum jumpa keseronokannya lagi ditambah pula aku baru lagi kat sekolah tersebut...... bagi aku jurang perbezaan antara 2 buah sekolah aku tu amat berbeza,,, mungkin kerana aku sudah terbiasa dengan sekolah lama aku... hermmmmmmmm,,, entahlah wait N see jer laa..Kata orang zaman persekolahan hanya boleh dinikmati sekali seumur hidup bagi setiap orang dan zaman persekolahan ni merupakan memori paling indah bagi setiap orang yang laluinya kerana didalamnya terkandung segala 1001 kenangan yang mungkin sukar utuk dilupakan kerana didalamnya terkandung segala pahit,manis,suka,duka,riang,tawa, disitu juga kita mengenali erti sebuah persahabatan yang sukar dinilai,, bagi aku ia adalah zaman yang paling menyerokkan kerana aku suda laluinya dan amat sukar untuk aku lupakannya kerana terlalu banyak kenangan pahit manis aku,,, lebih2 lagi waktu aku di tingkatan5 dimana waktu tulah tahun terakhir aku di SMK Perwira Jaya, so,,, waktu tulah aku menikmati kegan sepuas2nya waktu tahun tu jugaklah aku dipertemukan dengan seorang sahabat yang hampir senasib dengan aku,,,,, namun persahabatan kami tidak berpanjangan.. Allah lebih menyayangiya, beliau telah pergi buat selama-lamanya pada tanggal 9 mac 2011 meninggalkan kami akibat paru-paru berair an kena jangkitan kuman,,,,Al-fatihah buat arwah Tapi yang membuatkan aku lebih terkilan kerana tak dapat tunaikan permintaan arwah.. pada mulanya amat sukar untuk aku menerima hakikat, kerana cuba anda bayangkan seorang sahabat yang baru sahaja anda bejumpa beberapa jam lalu dalam keadaan sihat dan mampu bekumpul bersama-sama bergurau-senda.. tetapi beberapa jam kemudian anda mendengar berita dia suda pergi buat selamanya,,, sungguh sukar untuk menerimanya,, tetapi harus pasrah dan redha dengan ketentuan Ilahi.............

Nasihat aku pada mereka yang mengenali erti sebuah persahabatan, hargailah,,,, sementara ia masih ada,,,, dan jangan dikesali apa yang telah berlaku,,,,




Al-Fatihah buat sahabatku mohd Firdaus bin saharuddin,,, semoga ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman.....

0 orang berkata...:

Post a Comment

Followers

churp churp

nuffnang ads



Popular Posts